Pomysł na własny biznes

0
257
Rate this post

Znajoma, która prowadzi biuro rachunkowe, zasugerowała mi, że powinnam otworzyć własny biznes. Co prawda nie mogłoby być to biuro rachunkowe ponieważ ja się na tym totalnie nie znam, a poza tym nie chciałabym robić konkurencji dobrej koleżance z klasy z czasów licealnych, ale o swojej firmie myślałam już do dłuższego czasu. Nie przerażają mnie jakoś te wszystkie sprawy związane z organizacją firmy, zresztą to ma być małą firma, więc te kadry i płace odpadają. Ewidencja przychodów czy rozliczanie podatków – koleżanka obiecała, że mi z tym pomoże. Skoro więc mogę liczyć na to, że pomoże mi profesjonalne biuro rachunkowe, to mogę zająć się szukaniem niszy, doborem asortymentu i sposobem reklamowania swojego sklepu. Bo zdecydowałam się na to, że poprowadzę sklep z bielizną. To zupełnie inna branża niż biuro rachunkowe więc nie będę z koleżanką konkurować.

Wydaje się, że sklepów z bielizną jest bardzo dużo, ale one są wszystkie tak naprawdę bardzo podobne. Potrzebna jest nisza – ona przyciąga uwagę. To tak jak biuro rachunkowe – mówi moja koleżanka – usługi rachunkowe czy księgi przychodów i rozchodów ma każde w swojej ofercie. Ja znalazłam sobie niszę w postaci firm budowlanych i to był strzał w dziesiątkę. Jaką niszę ja bym mogła mieć w świecie bielizny? Może bielizna do zadań specjalnych – sportowa, dla matek karmiących czy dla kobiet po operacjach? Albo dla pań o dużych biustach, które narzekają, że nie mogą znaleźć dla siebie czegoś ładnego i wygodnego zarazem? Mieszkałam kiedyś w Anglii i wiem, że bielizna łącząca te obie cechy jest możliwa. Nie każda pani byłaby jednak skłonna do robienia zakupów za granicą więc może taki sklep sprawdziłby się tu? Koleżanka, która prowadzi biuro rachunkowe i ma mi robić rozliczanie podatków i księgi handlowe, jest właścicielką pokaźnego biustu i potwierdziła, że na razie ma problem ze zdobyciem takiej bielizny. Taki sklep jak mój powitałaby się z otwartymi ramionami i poleciłaby znajomym. Stwierdziła też, że jeśli chciałabym otworzyć taki sklep, to koniecznie powinnam pomyśleć o tym, by miał on swoją internetową wersję. To kolejny, coraz popularniejszy kanał dystrybucyjny. Oferowany przeze mnie asortyment byłby niszowy w skali kraju i warto byłoby to wykorzystać, by pozyskać klientki z innych miast i okolic. Skoro koleżanka wpadła na to, że należy sprofilować biuro rachunkowe pod specyfikę i oczekiwania jednej branży, to widocznie ma oko do wynajdywania nisz na rynku i ich wykorzystywania. Warto jej więc posłuchać.