Pozycjonowanie stron internetowych w Bytomiu
Pozycjonowanie strony internetowej to działania nastawione na zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. Skutkiem sprawnego pozycjonowania jest zajęcie przez nią wysokiego miejsca w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy częściej widzą daną stronę, a w efekcie – ma ona więcej odwiedzin.
Pozycjonowanie składa się z kilku kluczowych elementów, dzięki którym strona zajmuje wyższe miejsce w wyszukiwarce: struktura samej strony, poprawność jej kodu, linkowanie z zewnątrz, wartościowy content zawierający słowa kluczowe i optymalizacja strony pod SEO. Działania te można najprościej podzielić na on-site i off-site.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron Bytom ma do zaoferowania działania poprzedzone audytem SEO, by następnie przejść do wprowadzania rozwiązań poprawiających wyniki strony w wyszukiwarkach. Audyt ma na celu przeanalizowanie dotychczasowej optymalizacji, wyszukanie błędów i ustalenie jakie słowa kluczowe zwiększą widoczność witryny. Słowa kluczowe pod pozycjonowanie wybierane są ze względu na dziedzinę, tematykę strony, docelową grupę odbiorców, popularność wyszukiwanych fraz oraz ich konkurencyjność.
Optymalizacja samej strony polega na odpowiednim dopasowaniu kodu pod roboty, np. nagłówki, meta opisy, nawigację (strona główna, zakładki). Po poprawieniu budowy strony tworzy się plan contentu z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych oraz wartością zawartości.
Jeśli zaś chodzi o działania off-site, to przede wszystkim jest to zdobywanie linków – inne serwisy o dużej wartości odsyłające na określoną stronę internetową. W przypadku takiej sytuacji roboty Google uznają linkowaną witrynę za wartościową, a zatem umieszczają ją wyżej w wynikach wyszukiwania.